Sødermann

Foto: Helle Frogner

Sødermann AS deltok på kurset “Frå idé til marknad” våren 2014 før bedrifta hadde fått sin første kunde og søkt støtte frå Innovasjon Norge. På den tida var dei berre ein tilsett, gründeren sjølv: Peter Sødermann. I dag er dei 19 tilsette på Nordfjordeid og jobbar med fleire spennande kundar innanfor kommunal sektor over heile landet.

Eg hadde aldri fått igjennom ein søknad hos Innovasjon Norge eller søkt støtte hos dei om eg ikkje hadde delteke på idé til marknad. Det var først i dialog med Innovasjon Norge at eg forstod kva moglegheiter dei hadde til å hjelpe meg, fortel Sødermann.

Sødermann AS tilbyr rådgjevingstenester, digitale produkt og verktøy til kommunal sektor, og er ein spin-off av eit prosjekt Sødermann gjennomførte som avdelingsleiar i helse- og sosialsektoren i Eid kommune.

Eg såg at vi jobba med mange gode idéar og tankar som kunne fungere andre stadar, og eg ville utforske korleis eg kunne gjere det og kva moglegheiter eg hadde for å få det til, seier han.

Innovasjon Norge Aksello

Gründer: Peter Sødermann. Foto: Helle Frogner

Frå idé til marknad

For å utforske idéen sin melde han seg inn i Næringshagen på Nordfjordeid og blei ein del av gründermiljøet der. Nordfjordeid Næringshage arbeider, på same måte som Aksello, for å hjelpe gründerar og etablerte bedrifter med å realisere nye idéar, produkt og tenester. Det var gjennom dette nettverket at han deltok på kurset i regi av Innovasjon Norge.

Etter kurset søkte eg om støtte og fekk innvilga etableringsstøtte frå Innovasjon Norge. Denne finansielle støtte gjorde det mogleg for meg å reise rundt for å bli betre kjend med marknaden som eg skulle jobbe i. Eg fekk ei større forståing av kven kunden min var, og sikra dei tre første kundane mine, forklarar Sødermann. 

Raskare vekst

Han peiker på kurset og støtta frå Innovasjon Norge som avgjerande for at selskapet hans har vakse så fort. I 2014 var han den einaste tilsette i Sødermann AS, og i dag er dei 19 tilsette med ulik bakgrunn frå kommunal og privat sektor.

Støtta frå Innovasjon Norge og Nordfjordeid Næringshage gjorde det mogleg for meg å vekse mykje fortare enn eg ville gjort på eigenhand. Idéen er ein ting, men du må forstå marknaden du jobbar i. Ein skapar ikkje gode idéar i eit vakuum, men er avhengig av kompetanse og kunnskap frå andre, fortel han.  

På kurset til Innovasjon Norge vart Sødermann også kjent med ordninga Innovasjonskontrakter (tidlegare IFU og OFU) der bedrifta utviklar nye produkt og løysingar i samarbeid med kunden.

– Dette er ein fin veg for mange gründerar å gå då ein får utvikle idéen sin saman med kunden. Det er då ein lærer mest, seier han.

Smarte råd

Han trur difor at det ikkje berre er ferske gründerar som vil ha nytte av kurset idé til marknad, men at det passer godt for etablerte bedrifter som vil skape noko nytt og utforske nye marknader.

Mange bedrifter der ute har gode idéar som dei ikkje har tid eller pengar til å realisere. På kurset blir dei kjend med mange verkemiddel som vil vere nyttig for dei i næringslivet. Det er også lettare for etablert bedrifter og skyte knopar enn ei som startar heilt frå botn, så eg tenkjer at det vil ville vere smart av dei å delta.

– Av det du har lært så langt – kva er det beste rådet du kan gje til andre gründerar og etablerte bedrifter?

Gå ut og snakk med kunden! Det einaste som hjelper er å prate med kunden. Og den ideelle kunden er ikkje den som seier nei eller ja, men den som seier nja! Det er den kunden som gir deg ei større forståing, utfordrar deg og idéen din, som gjer deg betre. Slike kundar er det kjempegøy å jobbe med, avsluttar Sødermann.

Kurs: Frå Idé til marknad hos Aksello 20. mars

Men før du snakkar med kunden din: bli med på “Frå idé til marknad” for å bli betre kjend med støtteapparatet og Innovasjon Norge, og få ei innføring i korleis du kan forstå marknaden og kunden din betre. Kurset er gratis og arrangerast av Innovasjon Norge Sogn og Fjordane hos Aksello 20.mars kl. 11-14, Magnus Thingnes gate 1, Florø.